Termeni si conditii
TERMENI SI CONDITII
REZERVĂRI: Rezervările se efectuează fie online (www.nextautorent.ro), fie telefonic la numerele de telefon specificate. După ce clientul plasează comanda de rezervare, va primi prin e-mail confirmarea rezervării; vă rugăm să imprimați această confirmare și să o prezentați agentului Next Auto Rent / Surprice Car Rentals atunci când ridicați mașina. Rezervările vor fi confirmate doar pentru un grup de vehicule, nu pentru un anumit tip/model de mașină. Dacă grupul de vehicule solicitat nu este disponibil, clientul va primi o mașină similară sau un vehicul dintr-o clasă superioară, fără modificarea ofertei inițiale. După confirmarea rezervării, modificările ulterioare pot influența prețul și disponibilitatea vehiculului dorit. Pentru orice modificare sau anulare a rezervării, vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: +40 799 555 266 sau +40 747 065 167.
CONDIȚII ȘI MODALITĂȚI DE PLATĂ:Chiriașul nu va plăti nimic în avans; plata se va efectua integral la semnarea contractului (închirierea vehiculului, asigurările opționale, echipamentele opționale și/sau eventualele taxe suplimentare în funcție de orele de livrare/primire).Toate taxele și impozitele sunt calculate în Euro. Plata în numerar se poate face în următoarele monede: LEI, EURO sau LIRE. Plata cu cardul de credit sau debit: VISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD, MAESTRO, valoarea echivalentă în LEI va fi facturată la cursul de schimb al First Bank + comisionul bancar 1% valabil la data facturii.Dacă valoarea nu este plătită în termen de 30 de zile de la data facturii de către broker, chiriașul va fi taxat conform voucherului său.
GARANȚIE SAU DEPOZIT:Suma blocată ca garanție (depozit) reprezintă răspunderea Chiriașului în cazul în care vehiculul este avariat pe parcursul contractului de închiriere. Garanția va fi blocată (pre-autorizată) pe cardul Chiriașului până la 21 zile lucratoare, iar această operațiune nu va implica niciun cost pentru Chiriaș daca masina va fi returnata in conditiile cerute conform conditiilor de la preluarea masinii. Cardul de credit de pe care se va reține garanția trebuie să fie emis pe numele șoferului principal (titularul contractului). Cardul de credit trebuie sa fie cu nume complet si cu numarul de card in relief. Valabilitatea cardului trebuie sa fie de minim 6 luni.Chiriasul trebuie sa detina un card in care CVV ul sa fie trecut fizic pe el, nu se accepta cardurile de credit cu CVV online. La preluarea masinii clientul va complecta un formular de acceptare pentru detalii card, exceptand fiind codul de securitate de pe card ( CVV ).
VÂRSTA ȘI PERMISUL DE CONDUCERE:Pentru a putea închiria un vehicul de la NEXT AUTO RENT / Surprice Car Rentals, Chiriașul trebuie să îndeplinească cerințele minime de vârstă, mai precis vârsta minimă este de 21 de ani pentru categoriile de autoturisme mici și medii. Pentru persoanele de până la 25 de ani, se aplică o taxă pentru șofer tanar, în valoare de 10 Euro/zi. Chiriașul Next Auto Rent / Surprice Car Rentals trebuie să dețină permis de conducere de cel puțin 12 luni altfel se va percepe o taxa de 500 euro la ridicarea masinii, si, dacă permisul de conducere nu este redactat în litere latine, acesta trebuie să prezinte un permis de conducere internațional.Niciun contract de închiriere nu va fi încheiat dacă șoferul prezintă o copie a permisului de conducere, un permis de conducere expirat sau dovada unui permis de conducere provizoriu. În funcție de fiecare client, Next Auto Rent Surprice Car Rentals își rezervă dreptul de a refuza închirierea fără a oferi explicații.
LIVRARE:Livrarea vehiculului către Chiriaș se va efectua într-unul dintre birourile Next Auto Rent / Surprice Car Rentals, în timpul programului de lucru: Luni – 09:00-20:00, ( Non-Stop dupa caz ) Sâmbătă 09:00-14:00, închis duminica. Dacă vehiculul este ridicat/returnat în afara orelor normale de lucru, se va plăti o taxă de 25 de euro, indiferent de ora ridicării/returnării.În cazul în care clientul se prezintă în fața agentului de închiriere și întâmpină dificultăți legate de cardul bancar (de exemplu, card invalid sau insuficiente fonduri), perioada de valabilitate a rezervării va fi de maximum 25 de minute, termen în care clientul trebuie să soluționeze problema. Dacă în această perioadă dificultățile nu sunt remediate, rezervarea va fi anulată automat, iar vehiculul va fi disponibil pentru alți clienți, fără posibilitatea de a solicita o reprogramare a închirierii.
DOCUMENTE NECESARE LA RIDICAREA VEHICOLULUI :
- Carte de identitate sau pașaport;
- Permis de conducere valabil, deținut de cel puțin 12 luni;
- Card de credit/debit (după caz).
Dacă există un șofer suplimentar, acesta va trebui să prezinte permisul de conducere și cartea de identitate și să fie prezent la semnarea contractului. Se va aplica o taxă de 12 euro/zi pentru șoferul suplimentar.
CROSSING THE BORDER :Se poate traversa granița cu un vehicul închiriat doar dacă Next Auto Rent / Surprice Car Rentals aprobă acest lucru în scris și îl confirmă la momentul rezervării. Vehiculele premium (grupul G), minibuzele de 8-9 locuri și 4x4/SUV nu pot părăsi teritoriul României. Pentru acest serviciu (Cross Border), se va calcula o taxă în funcție de țara (țările) de destinație și distanță, care trebuie plătită la semnarea contractului.În cazul unor daune/probleme tehnice, Chiriașul are obligația de a transporta vehiculul pe teritoriul României, pe cheltuiala proprie. Vehiculele Next Auto Rent / Surprice Car Rentals, pot călători în țările Uniunii Europene (doar pe partea continentală; nu este permisă traversarea către insule).
TAXE:Taxele din oferta noastră includ: întreținerea vehiculului, radio, asigurarea de răspundere civilă și vignetă românească. Durata minimă de închiriere este de 24h, intervalul de o oră după cele 24h nu va fi taxat. Dacă vehiculul este returnat mai târziu de 60 de minute față de ora de ridicare indicată în contract, clientul va fi taxat cu o zi suplimentară.
TAXE SUPLIMENTARE :Taxă pentru șofer suplimentar: Doar șoferii stipulați în contract au dreptul de a conduce vehiculul Next Auto Rent. Șoferii suplimentari sunt înregistrați în contract doar atunci când acesta este semnat (la ridicarea vehiculului). Dacă vehiculul este condus de un șofer neautorizat de către Next Auto Rent / Surprice Car Rentals (altul decât cei menționați în contractul de închiriere) și apar daune, acestea vor fi suportate de client, indiferent de tipul de asigurare achiziționată la deschiderea contractului. In · funcție de daune, Next Auto Rent / Surprice Car Rentals poate solicita clientului să plătească despăgubiri de până la valoarea echivalentă a vehiculului.
· Taxa pentru ridicarea/returnarea vehiculului în afara orelor de program: Dacă clientul dorește să ridice/returneze vehiculul în afara orelor de lucru menționate, va plăti o taxă de 25 euro pe serviciu. ( dupa caz )
· Taxa pentru modificarea locului de returnare: Dacă clientul schimbă locul de returnare a vehiculului, se va aplica o taxă de 25 euro dacă vehiculul este returnat în aceeași localitate. Dacă clientul dorește să returneze vehiculul într-o localitate diferită de cea de unde l-a ridicat, se va percepe o taxă de:
· Taxa de administrare a daunelor: Dacă la returnarea vehiculului se constată daune, clientul va plăti o taxă de administrare a daunelor de 100 euro, indiferent de tipul de serviciu selectat la semnarea contractului (cu sau fără franșiză).
ALTE TAXE SUPLIMENTARE :
FROM/TO |
Bucharest Otopeni |
Cluj-Napoca |
Targu Mures |
Oradea |
Bucharest Baneasa |
Bucharest Otopeni |
20 EUR |
200 EUR |
180 EUR |
220 EUR |
20 EUR |
Cluj-Napoca |
200 EUR |
20 EUR |
100 EUR |
120 EUR |
200 EUR |
Targu Mures |
180 EUR |
100 EUR |
20 EUR |
150 EUR |
180 EUR |
Oradea |
220 EUR |
120 EUR |
150 EUR |
20 EUR |
220 EUR |
Bucharest Baneasa |
20 EUR |
200 EUR |
180 EUR |
220 EUR |
20 EUR |
CHEIE PIERDUTA : 100-250 euro (dacă un consilier Next Auto Rent / Surprice Car Rentals călătorește la client pentru această problemă, se va percepe o taxă suplimentară de 25 euro) daca este in localitate. In afara localitatii se va calcula costul de km pana la locatia clientului.
- Documente pierdute: 250 euro;
- Murdărie excesivă în vehicul (huse de scaune pătrălite, tavan murdar, etc.): 150 euro;
- Deteriorarea tapițeriei (ardeuri de țigară, rupturi, agățat, etc.): 500 euro;
- Pierderea accesoriilor: între 50 și 150 euro.
- In cazul in care un chirias are doua sau mai multe rezervari, pentru blocarea masinilor se poate percepe o taxa de 100 euro.
Dacă un agent Next Auto Rent / Surprice Car Rentals călătorește la client din cauza daunelor, schimbării vehiculului (din vina clientului) sau din alte motive similare, se va percepe taxa de transport al masinii pana la adresa clientului conform firmei autorizate de transport si costul de diurnal al agentului pentru schimbare masina. Această intervenție este posibilă doar cu o confirmare scrisă din partea clientului.
TAXA PENTRU COMBUSTIBIL : Same to Same: Clienții ridică vehiculul cu rezervorul same to same și trebuie să îl returneze tot cu acelasi nivel in rezervor, altfel clientul va plăti o taxă de 20 euro pentru realimentare + combustibilul lipsă care va fi plătit la prețul stației.
ECHIPAMENTE OPȚIONALE SUPUSĂ TAXEI :
- Scaun auto pentru copii – 10 euro/zi (TVA inclus) pana la maxim 150 euro; În România, orice copil cu o înălțime de până la 135 cm este obligat să fie transportat într-un vehicul într-un scaun special sau cu un dispozitiv de fixare ajustat la înălțimea acestuia.
- GPS – 7 euro/zi (TVA inclus);
- Echipament de iarnă – 2 euro/zi (TVA inclus); În România, anvelopele de iarnă sunt obligatorii între 01 noiembrie și 31 martie; prin urmare, toate vehiculele Next Auto Rent / Surprice Car Rentals vor fi echipate corespunzător.
- Taxă pentru pre-spălare – 10 euro; vehiculul poate fi returnat murdar la exterior, însă dacă taxa de pre-spălare nu este plătită, vehiculul va fi returnat curat; altfel, se va percepe o taxă de 20 euro.
SERVICII OPȚIONALE :
- TPC – Asigurare pentru protecția împotriva furtului – 50 euro/închiriere
- CDW – Asigurare pentru daunele de coliziune – 3-50 euro/zi
- SCDW – Super asigurare pentru daunele de coliziune – 10-120 euro/zi
RESPONSABILITATEA CHIRIASULUI ( CLIENTULUI) IN ABSENTA ASIGURARII:
1. Lipsa Asigurării: În cazul în care clientul nu a optat pentru o asigurare auto corespunzătoare pentru vehiculul său, acesta va fi pe deplin responsabil pentru orice daune, avarii sau pierderi suferite de vehicul, indiferent de cauza accidentului sau avariei (inclusiv daca aceste avarii au fost produse de catre acesta sau de un alt participant la trafic).
2. Răspunderea Integrală: Clientul va suporta toate costurile de reparație, înlocuire, taxe legale sau orice alte cheltuieli rezultate din accident, chiar dacă incidentul nu este cauzat de acțiuni proprii.
3. Exonerarea de Răspundere: În cazul unui accident sau avarii, în care nu a fost încheiată o asigurare de către client, compania nu va fi răspunzătoare pentru daunele produse vehiculului sau pentru orice costuri suplimentare legate de remedierea acestora.
I – CONTRACTUL :
Dacă Chiriașul semnează pagina următoare a acestui contract, aceasta înseamnă că acceptă toate clauzele specificate în acest contract și în toate anexele acestuia, care constituie obligațiile contractuale pe care Chiriașul (clientul) le are în relație cu Proprietarul.
Orice elemente suplimentare sau modificări vor fi valabile doar în scris, cu aprobarea ambelor părți contractante, prin act adițional semnat atât de Proprietar, cât și de Chiriaș.
Clauzele contractuale includ informațiile din formularul de pe pagina următoare și toate informațiile din anexe.
II – PERIOADA CONTRACTUALA :
Proprietarul este de acord să permită Chiriașului să utilizeze vehiculul începând cu data livrării până la data/ora de returnare, moment în care Chiriașul are obligația de a returna vehiculul la locul stabilit în formularul de pe pagina următoare a acestui contract.
Perioada de închiriere, în care Chiriașul este autorizat să utilizeze vehiculul, poate fi prelungită doar pe baza unei cereri scrise din partea Chiriașului și a aprobării scrise a Proprietarului. În acest caz, Proprietarul va comunica Chiriașului noua dată și oră, care devin data/ora de returnare la care Chiriașul are obligația de a returna vehiculul. Dacă Chiriașul nu respectă clauzele contractuale, Proprietarul își rezervă dreptul de a înceta închirierea înainte de finalizarea contractului. În acest caz, Chiriașul va primi o notificare scrisă, fie personal, fie prin scrisoare recomandată, iar Chiriașul este de acord ca, în ziua în care primește notificarea, să returneze vehiculul în termen de maximum 12 ore, la locul menționat în formularul de pe pagina următoare. Dacă Chiriașul depășește termenul de 12 ore pentru returnarea vehiculului, Proprietarul va notifica Chiriașul că acesta consideră că vehiculul este deținut de Chiriaș fără acordul Proprietarului, iar Proprietarul va avea dreptul să aducă situația în atenția autorităților competente (poliție) pentru a recupera vehiculul pe cale legală, inclusiv prin declararea acestuia ca furat. Într-un astfel de caz, Proprietarul va putea retrage vehiculul și prin propriile mijloace, acționând în conformitate cu cerințele legale în vigoare. Proprietarul poate retrage vehiculul dacă constată, în mod rezonabil, că Chiriașul încalcă oricare dintre clauzele contractuale sau dacă Proprietarul constată că datele furnizate de Chiriaș sunt incorecte sau false.
III. OBLIGAȚIILE PROPRIETARULUI FAȚĂ DE CHIRIAȘ:
- Vehiculul închiriat Chiriașului a fost întreținut conform cerințelor producătorului;
- Vehiculul este livrat într-o stare operațională, adecvată scopului pentru care a fost proiectat, pe baza protocolului de predare-primire atașat acestui contract;
- Dacă vehiculul nu mai poate circula, din motive care nu sunt imputabile Chiriașului, Proprietarul îl va înlocui, la cererea Chiriașului, cu un vehicul similar cu cel închiriat (acolo unde este posibil). Dacă vehiculul nu poate fi înlocuit, iar deficiența vehiculului inițial nu poate fi remediată într-un termen rezonabil, Proprietarul va returna partea corespunzătoare costului de închiriere calculată proporțional cu perioada în care vehiculul nu a putut fi utilizat.
- Proprietarul nu este responsabil pentru pierderile suferite de Chiriaș în cazul în care vehiculul suferă daune sau deficiențe care nu sunt cauzate de vina acestuia.
- Proprietarul nu este responsabil pentru pierderea sau distrugerea bunurilor pe care Chiriașul sau alte persoane le lasă în vehicul.
- Se mentioneaza ca schimbarea de autotursim se va efectua in maximum 48 de ore in cazul in care se constata ca masina are defectiune tehnica.
IV. PRIN SEMNAREA ACORDULUI, CHIRIAȘUL (CLIENTUL) ESTE DE ACORD CU URMĂTOARELE:
La semnarea acestui acord, Chiriașul este de acord să își asume următoarele obligații, al căror conținut este clar, și garantează că:
- Deține licențele sau permisele necesare pentru ca el, șoferul sau orice alt șofer suplimentar să poată conduce sau opera vehiculul;
- Informațiile pe care le furnizează și care au fost completate pe fața sau pe verso-ul acestui formular, precum și în orice anexă semnată sau de către oricare dintre reprezentanții autorizați ai Chiriașului sunt adevărate;
- Nu are nicio interdicție de a conduce vehicule în România și nu i-a fost interzisă conducerea vehiculelor din cauza unor infracțiuni legate de consumul de băuturi alcoolice sau droguri.
· Chiriașul sau oricare dintre reprezentanții săi autorizați, șoferii sau șoferii suplimentari vor verifica vehiculul înainte de a-l conduce și ne vor anunța dacă găsesc vreo neconformitate sau deficiență care nu a fost menționată în formularul de pe pagina următoare sau în raportul de control efectuat înainte de închiriere sau în oricare dintre anexele relevante semnate de aceștia;
· Chiriașul este singurul responsabil și este de acord să ne compenseze integral pentru toate costurile și cheltuielile de răspundere civilă (inclusiv cheltuielile legale) neacoperite de asigurările obligatorii sau opționale încheiate de Proprietar în legătură cu vehiculul, iar aceasta nu va înlocui sau limita în niciun fel celelalte daune pe care le-ar putea datora pentru acoperirea oricăror daune care ar putea apărea din cauza nerespectării sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligațiilor asumate conform acestui acord, toate cererile sau alte tipuri de acțiuni sau solicitări formulate de Proprietar sau împotriva Proprietarului, din cauza faptului că Chiriașul nu a respectat niciuna dintre clauzele contractuale sau clauzele polițelor de asigurare.
· Chiriașul este de acord cu stocarea electronică a datelor sale personale și autorizează Proprietarul să utilizeze aceste date dacă, la momentul semnării, Chiriașul face declarații false sau încalcă termenii acestui acord, și autorizează Proprietarul să transmită informațiile autorităților naționale în caz de suspiciune legată de comiterea unei infracțiuni.
· V. CONDIȚII DE UTILIZARE:
· Chiriașul este de acord să utilizeze vehiculul cu grijă, să-l mențină într-o stare operațională, să verifice starea mecanică, nivelul uleiului/antigelului, anvelopele și, în general, să adopte un comportament prudent. Orice reparații ale vehiculului efectuate de Chiriaș sau de orice altă persoană sunt interzise fără aprobarea scrisă a Proprietarului. Chiriașul se va asigura că vehiculul este alimentat cu combustibil adecvat.
Chiriașul este de acord să respecte condițiile generale ale polițelor de asigurare semnate cu Proprietarul.
Chiriașul este de acord că, în afară de uzura normală, va suporta costurile tuturor daunelor cauzate din vina sa, care nu sunt acoperite de polița de asigurare.
· În caz de avarie (orice tip de avarie), Proprietarul va reține, sub formă de daune, sumele stabilite ca depozit (garanție).
Chiriașul va notifica imediat Proprietarul în legătură cu orice avarie cauzată sau generată la vehicul sau dacă vehiculul nu funcționează corespunzător. Dacă vehiculul a fost deja avariat sau se constată că utilizarea acestuia ar putea cauza o avarie suplimentară, Chiriașul este de acord să întrerupă utilizarea acestuia, altfel va suporta întreaga valoare a reparațiilor.
În caz de avarie, indiferent de cauzele acesteia, clientul are obligația de a completa și trimite Proprietarului, cât mai curând posibil, Formularul de Accident. Documenttie politie sau amiabila ( dupa caz )
· Chiriașul se va asigura că vehiculul nu este utilizat în condiții nesigure și nu este folosit pentru alte scopuri decât cele pentru care a fost conceput sau pentru care este adecvat. Chiriașul nu va supraîncărca vehiculul și nu va permite transportul mai multor pasageri decât numărul pentru care a fost proiectat și echipat. Chiriașul nu are voie să transporte substanțe periculoase sau inflamabile. Chiriașul nu va conduce vehiculul Proprietarului pe drumuri neamenajate, neasfaltate sau alte zone nepavate, nu va utiliza vehiculul pentru curse, competiții sau antrenamente și nu va folosi vehiculul pentru remorcare, instruire a șoferilor sau alte utilizări riscante sau ilegale.
· Chiriașul nu va permite utilizarea vehiculului de către alte persoane decât cele autorizate de Proprietar și menționate în acest acord.
Chiriașul nu va închiria, vinde sau dispune în vreun fel de vehicul, nu se va prezenta ca proprietar al vehiculului sau ca agent Next Auto Rent / Surprice Car Rentals
· Clientul nu va întreprinde sau nu va permite acțiuni asupra vehiculului fără aprobarea scrisă a Proprietarului, cu excepția reparațiilor minore, urgente, care trebuie executate de un mecanic autorizat.
Chiriașul ne va despăgubi pentru orice penalități sau taxe aplicate după utilizarea vehiculului și va rambursa costurile administrative rezonabile cu răspunsul către poliție sau alte autorități în legătură cu aceste amenzi sau penalități. Aceste costuri vor fi plătite separat sau vor fi reținute din depozit.
· În caz de pierdere a vehiculului sau dacă vehiculul ajunge într-o stare în care reparațiile nu mai sunt justificate din punct de vedere economic, clientul va suporta toate costurile administrative sau legale legate de soluționarea oricăror cereri sau reclamații depuse de Proprietar sau împotriva Proprietarului în legătură cu vehiculul și va acoperi toate daunele cauzate Proprietarului care nu sunt acoperite de polițele de asigurare încheiate de Proprietar în legătură cu vehiculul.
VI. PERIOADA DE ÎNCHIRIERE:
Proprietarul este de acord să permită Chiriașului să utilizeze vehiculul începând de la data livrării până la data/ora de primire, la care Chiriașul are obligația de a-l returna la locul stabilit pe verso.
Perioada de închiriere în care Chiriașul este autorizat să utilizeze vehiculul poate fi extinsă doar pe baza cererii scrise a clientului, cu aprobarea noastră scrisă. În acest caz, veți fi informat cu privire la noua dată și oră care vor deveni data/ora de primire, la care Chiriașul are obligația de a returna vehiculul.
Dacă Chiriașul nu respectă clauzele contractuale, ne rezervăm dreptul de a înceta închirierea înainte de finalizarea acordului. În acest caz, Chiriașul va primi o notificare scrisă, fie personal, fie prin scrisoare recomandată. Chiriașul este de acord ca, începând cu data primirii notificării, să returneze vehiculul în termen de maximum 12 ore, la locul menționat pe verso. Dacă Chiriașul depășește termenul de 12 ore pentru returnarea vehiculului, Proprietarul va notifica Chiriașul că vehiculul este deținut de acesta (chiriaș) fără aprobarea noastră (a Proprietarului); prin urmare, vom avea dreptul să ne adresăm autorităților competente (poliției) pentru a recupera vehiculul prin mijloace legale, inclusiv prin declararea acestuia ca furat. În orice astfel de caz, Proprietarul va putea retrage vehiculul și prin propriile mijloace, acționând în limitele prevederilor legale în vigoare.
Proprietarul poate retrage vehiculul dacă consideră în mod rezonabil că se încalcă oricare dintre clauzele contractuale sau dacă constatăm că datele furnizate de Chiriaș sunt incorecte sau false.
VII. ACCIDENT SAU FURT:Dacă vehiculul sau conținutul acestuia este furat, luat ilegal sau implicat într-un accident, Chiriașul va respecta în totalitate clauzele asigurării complete a autovehiculului și va lua toate măsurile necesare pentru a proteja atât interesele Proprietarului, cât și ale asigurătorului, în conformitate cu clauzele contractuale de închiriere și, în special, va furniza Proprietarului și asigurătorului toate detaliile referitoare la situația apărută în termen de maximum 24 de ore; dacă clientul este rănit și nu poate notifica Proprietarul în legătură cu accidentul în termenul menționat, acesta va putea să o facă cât mai curând posibil.
Chiriașul se va asigura că, fie el, fie șoferul va completa și va depune un formular de raport de accident, care va fi trimis asiguratorului în termen de 24 de ore de la producerea accidentului. Chiriașul va trece în acest raport circumstanțele, data, ora și locul accidentului, numele și adresa martorilor, numele și adresa proprietarului celuilalt vehicul, numele companiei de asigurări și numele poliței de asigurare a acestui vehicul.
Chiriașul va atașa la acest raport orice poliță de asigurare valabilă de care dispune.
Chiriașul colaborează cu autoritățile pentru stabilirea corectă a circumstanțelor accidentului și va permite autorităților să stabilească vinovăția.
Chiriașul notifică poliția cu privire la orice furt sau posesie ilegală.
Chiriașul trimite imediat orice și toate scrisorile de la terți, notificările oficiale sau alte documente referitoare la proceduri legale pe care le primește în legătură cu vehiculul Proprietarului.
Chiriașul asistă Proprietarul și compania de asigurări în procedurile legale, adică autorizează Proprietarul și compania de asigurări să întreprindă acțiuni în numele său și va coopera pe deplin pentru apărarea comună în cazul oricăror proceduri derulate împotriva Chiriașului și/sau Proprietarului în legătură cu vehiculul.
VIII. SERVICII OPȚIONALE:Chiriașul este responsabil pentru toate daunele cauzate vehiculului sau altor persoane din cauza nerespectării condițiilor de utilizare a vehiculului sau a Codului Rutier din România, indiferent de orice altă asigurare suplimentară acceptată. Chiriașul este responsabil pentru furtul sau pierderea totală sau parțială a vehiculului, cu excepția cazului în care Proprietarul exonerează Chiriașul de orice răspundere în caz de furt sau pierdere totală sau parțială a vehiculului. Această exonerare este valabilă doar dacă Chiriașul a acceptat taxa zilnică și condițiile referitoare la Asigurarea de Protecție la Furt (TPC) și Renunțarea la Daunele de Coliziune (CDW), așa cum sunt definite în lista oficială de prețuri a companiei, la începutul perioadei de închiriere, prin bifarea căsuței Accept în cadrul clauzei SERVICII OPȚIONALE din Termenii și Condițiile (Începutul Acordului), cu condiția ca acesta să ia toate măsurile necesare pentru a preveni furtul sau pierderea totală sau parțială a vehiculului și pentru a-l utiliza conform termenilor și condițiilor stabilite în acest acord. Chiriașul este responsabil pentru orice pierdere sau defectare a vehiculului cauzată de coliziuni sau incendiu, cu excepția cazului în care Chiriașul a optat pentru CDW – Renunțarea la Daunele de Coliziune, bifând căsuța Asigurare Opțională din Termenii și Condițiile și plătind taxa zilnică aferentă.
Acceptarea condiției și a Renunțării la Daunele de Coliziune (CDW) nu exonerează Chiriașul dacă vehiculul nu este utilizat conform termenilor și condițiilor descrise în acest acord și, în special, conform condițiilor de utilizare (art. VII).
Dacă Chiriașul a optat pentru CDW – Renunțarea la Daunele de Coliziune, SCDW – Renunțarea Super la Daunele de Coliziune sau SUPER COVER, se va aplica totuși o taxă pentru administrarea daunei, așa cum este stipulat în lista de taxe inclusă în prima parte a acordului.
Suntem de acord în mod explicit cu faptul că aprobarea CDW sau SCDW nu acoperă daunele cauzate:
- Parții inferioare a vehiculului.
- Anvelopelor și roților vehiculului.
· În timpul încărcării, descărcării sau transportului vehiculului cu bărci sau alte mijloace de transport fără aprobarea prealabilă în scris a Proprietarului.
· La interiorul și parbrizul vehiculului.
· Daunele cauzate de vandalism.
· Asigurările menționate anterior se aplică doar șoferilor (conducătorilor auto) menționați în contractul de închiriere.
· Dacă Chiriașul nu acceptă taxa zilnică și condițiile referitoare la TPC – Acoperirea pentru Protecția Împotriva Furtului, iar vehiculul este furat, Chiriașul va plăti valoarea echivalentă a vehiculului, altfel va trebui să plătească doar valoarea de deducere menționată în partea introductivă a acestui contract, la semnarea contractului.
IX. PLĂȚI:
Chiriașul va plăti un depozit înainte de a ridica vehiculul. Proprietarul poate utiliza acest depozit pentru a garanta plata sumelor datorate de client conform acestui contract, așa cum este descris în acesta.
La semnarea acestui contract, Chiriașul va plăti valoarea integrală a acestuia, precum și orice alte sume care constituie suma totală datorată, aprobată și completată de comun acord pe formularul de pe verso. Taxele vor fi calculate în conformitate cu ratele aferente înainte ca Chiriașul să ridice vehiculul.Dacă numele Chiriașului (clientului) indicat pe verso este incorect, persoana care semnează pe verso va fi considerată de către Proprietar responsabilă conform clauzelor contractuale.
Chiriașul autorizează Proprietarul să proceseze toate sumele datorate conform acestui contract pe cardul lor de credit, a cărui detalii sunt descrise pe verso (alte sume care pot fi datorate Proprietarului conform contractului).
IMPORTANT: În cazul în care Chiriașul nu beneficiază de asigurarea SUPER COVER și returnează vehiculul cu daune suplimentare, conform contractului semnat la preluarea mașinii, iar Chiriașul refuză să plătească sau să colaboreze cu agentul Next Auto Rent / Surprice Car Rentals în urma procedurilor derulate de First Bank, se va reține contravaloarea depozitului, indiferent dacă valoarea daunei este mai mică decât suma depozitului.
X . Răspunderea Chiriașului în caz de infracțiuni și amenzi conform legislației rutiere:
- Chiriașul are răspunderea deținătorului vehiculului și va fi responsabil pentru suportarea tuturor costurilor pentru orice infracțiuni comise cu vehiculul, conform legislației rutiere, pe durata perioadei de închiriere, precum și pentru toate amenzile pentru parcare ilegală a vehiculului în această perioadă.
- Dacă chiriașul utilizează podul Cernavodă, va avea responsabilitatea de a plăti taxa de pod și de a o dovedi proprietarului cu o chitanță, altfel va fi percepută o taxă de 100 de euro (valoarea echivalentă a amenzii).
- Fumatul în vehiculul Next Auto Rent este interzis.
Taxa pentru fumat este de 100 de euro.
Taxa pentru pre-spălare 10 euro (doar pentru clienții cu SCDW) – vehiculul poate fi returnat murdar la exterior și interior. Pentru clienții care nu au asigurare, vehiculele trebuie returnate curate, altfel va fi percepută o taxă de 20 de euro.